Online Színházi Nevelési Előadás

Nem elérhető

 

 

Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam

 

Pedagógiai cél: Megküzdési lehetőségek felfedezése az

elmagányosodással szemben

 

Részvételi színházi formában pedagógusi és

szülői közösségeknek is! 

 

Jelentkezés / Érdeklődés

,,Balázs vagyok, tizedikes és visszafordíthatatlanul szerelmes… Amikor megtudtam, hogy a projekthéten pont Hannával leszek párban, csak megvontam a vállam: mi értelme volna kezdeményezni bármit az online oktatás kellős közepén? Ráadásul még csak nem is találkozhatnánk, hiszen a nagyi is velünk él. Hm… Csak az a baj, hogy egyre elviselhetetlenebb ez az érzés.”

Ismertető

A programon résztvevő diákok az online világban rejlő valós kapcsolódási lehetőségeket keresik – a történeten keresztül vizsgálják annak értékeit, nehézségeit, veszélyeit. Közösen gondolkodunk az online térre koncentrálódott élethez kapcsolódó megküzdési stratégiákról. A résztvevők döntéseket hozhatnak a történet, illetve a szereplők viszonyának alakításában, és tisztázhatják, mélyíthetik gondolkodásukat saját cselekvési lehetőségeikről.

 

Alkalmazott Módszerek

  • Online színházi jelenetek
  • Forrószék, azaz lehetőség az előadás egy karakterével való kommunikációra, meggyőzésére, saját kérdések feltételére
  • Kiscsoportos és teljes osztályt igénylő döntési helyzetek, feladatok
  • Levélírás a karakter nevében

Szülőknek és pedagógusoknak

A program létrehozása óta több alkalommal fogalmazódott meg az igény osztályfőnöktől, hogy az osztályuk után, a diákok szüleinek is mutassuk meg ezt az előadást, vegyenek rajta részt ők is, mint szülőközösség. Vállalkoztunk erre az izgalmas kihívásra, és azt tapasztaltuk, hogy amellett, hogy felnőtt résztvevőink rendkívül élvezik az előadást, valamilyen egyedülálló élményt is nyújt számukra. Úgy látjuk, hogy abban rejlik a ‘titok’, hogy az előadás során észrevételenül perspektívát váltunk, és a kamasz gyerekünk szemszögéből kezdjük el szemlélni egy kicsit a világot. Emellett pedig lehetőséget kapunk arra, hogy a kommunikáció generációs különbségeivel kapcsolatos tapasztalatinkat felszabadító módon megosszuk és közösen gondolkodjunk arról, hogy hogyan tudunk egymáshoz mégis kapcsolódni. Ezen tapasztalatok hatására úgy döntöttünk, idén októbertől szülői és pedagógusi közösségek jelentkezését is várjuk a programra!